Saturday, March 23, 2013

Takdir dan waktu.

Assalammualaikum.

Before i start my topic,

Tidak kutahu mengapakah
Sepinya melanda hatiku
Dan bukannya kemahuanku
Datangnya sendiri

Takdir dan waktu, by mega.
lagu ni femes jugak kot. sedih sedih. sobs. kalau nak dengar penuh, boleh lah rajinkan jari jemari anda yahoo eh. *asyik google je :p*

Bila bercakap tentang percintaan dan kaitannya dengan takdir dan waktu kan, mesti org akan bayangkan, biarlah takdir dan waktu yang menentukan, jodoh kita sampai ke mana.

Begitu juga saya...

Harini. Pada malam yang hening ni. dimana. terbukak pintu hati saya untuk kembali menjadikan blog sebagai peneman setia. peneman segala luahan yang terbuku di hati. sekian lama. Setelah lama berharap. dan terus berharap. Akhirnya. nak kata dah sampai ke penghujung tu tak. saya mungkin akan terus berharap. cuma. akhirnya. saya sedar. saya telah berada di satu tahap. dimana. i kept this word in my mind, SATU HARI NANTI. AKU MESTI AKAN MELEPASKAN DIA JUGAK.

ditahap. dimana. saya mungkin akan terpaksa berputus asa. dan menyerahkan segalanya kepada takdir. dan membiarkan waktu yang menentukan.

Sometimes, we expect more from others. Just because we would willing to do that much for them.
Ala. biasalakan. and mende ni biasa nya mesti berlaku kat perempuan kan? Just like me. Human being.
i know that i would do something for him, and thats y, i kept waiting for the thing, until now. Tapi kita salahkan. kita tak fikir, yang sebenarnya, ini adalah perkara yang berbeza. diri kita adalah kita. dan diri dia. akan kekal sebagai dia. No matter how much we hope for something, as long we are two different people, the outcome will be different. Stop hoping for nothing. Nasihat kepada diri sendiri. Sekadar imbasan tanpa sebarang pengajaran.

Tatkala akal berfikir, berkata-kata dan memberi nasihat kepada hati, agar mengawal perasaan nya, menuntut hati mengikut langkahnya yang terbaik.. hati akan melawan, menyebabkan akal berputus asa, lalu mata memainkan peranan. Sebuah cycle yang terus berjalan dan berputar. tanpa ada penghujungnya. 

The first time you fall in love, it changes you forever. no matter how hard you try, that feeling just never goes away. Bagi saya. cinta bukan mainan. when i fall in love.That is my future. i'll give full commitment to create our future together. Sebab tu, at first, before saya jatuh cinta. before saya mencuba untuk menyayangi. I've told you this, Awak yakin awak nak saya? sekali saya jatuh cinta, saya takkan lepaskan awak. sampai mati. That is why. i can't let you go. EVEN. you've done so many things that people won't stand for. EVEN. it's hurt inside. EVEN. we hate each other DAMN MUCH. EVEN. there's no more love between.

I just... can't let you go... No matter how hard i tried before.

But now. I believe in Allah. I believe in Takdir and Waktu. One day. I WILL LET YOU GO. The day will come. The day of a new beginning.


To all my dear readers, Please bear this in your mind..
 In love, Don't start because it's easy. and Don't stop because it's hard.

No comments: