Thursday, April 29, 2010

open ur eyes~


cuba kau lihat 
renung ke mata aku, bila ku kaku melihatmu
bila ku perlu tuk menyatakan rasa sakit dlm diri
tuk menghilangkan rasa hati.

If only you could see,
The love inside of me,
Maybe then you would be,
*open your eyes*

i couldnt even stady. its crying inside :(


yey.. mase byk tlh di habeskan dgn menonton mubi. mendengar lagu. dan online shopping.. ape kate anda stady???

HOMAIGOD!!!! 3 papers left!!

tolong la paham.. wuu~~~
i couldnt even stady. its crying inside :(

mo0d baby, i need u.. xmo mcm ni eh?? huhuhuhu...
seriyus. agak rase sgt x betol skrg...

-dirimu dimana. cuma aku yg terus, sabar menantimu tanpa jemu-
-tersentuh hatiku. di buai kenangan lalu-

Wednesday, April 28, 2010

princess shazida ♥


oh.. entry kali ni pasal princess.. i lyke!!!
jarum menunjukkan ke angka 3.45am.. actually, i juz finish menonton mubi "princess protection" lakonan selena gomez + demi lovato.. they'r perfect. i want to be a princess. i wish too.. its just adorable... owh.. if i could be one.. T_T..
prince?? (Tengku Ismail) i can be ur partner!!!! hahahaha... dgn gaye mcm skang nih, kompom2 kene reject.. wuuuu~~~ xdelah.. nvm. im very happy with my life now. thanks God 4 everything.. i just want 2 feel the way of princess act.. totally ADORABLE... 
if i could be one~ 
   demi lovato + selena gomez (they'r so cute!!!)  


                                            bakal queen.. agaggaga~~~


**setelah berhybernation selame 8 jam, after microb paper.. what should i do now? study?? homaigod!! haha.. 3 paper left.. sobes3~~**

Saturday, April 24, 2010

kaulah segalanya~

ibu, ibu
engkaulah ratu hatiku
bila, ku berduka
engkau hiburkan selalu
tempat ku menyerah kasih
wahai ibu
betapa tidak hanya engkaulah
yang menyniari hidupku
sepanjang masa engkau berkorban

mode: 
  • xsaba nak balik rumah
  • i want shopping!!! (mak: gune duet ko sniri.. wuuu)
  • nak holiday!! (sume bz.. sobes2~)
  • nak abes xm cpt2!!!
  • comeh here baby.. alolololo~~ (book..)

aku insan lemah.


Tergugur jantungku. tergamam membisu.
Selemah ku lemah daku berserah.
Hanya pd mu Tuhan yg memahami peri di hati.
Tiada pengubat bisa merawat luka.

*Ku mencari ketenangan diri*

bile bangun pagi~

bile kite bangun pagi2. mesty kite mengharapkan hari kite ceria, gembira dan berjalan lancar..
tapi, mcm mane kalau sebaliknyer yg berlaku?
i wish, i could fly. escape everything. and live peacefully in heaven..
mencari jalan yg terbaik. demi masa depan~

girl = problems?

cartoon love story..

Friday, April 23, 2010

Disebalik pasangan Ideal?

kelahiran & pasangan ideal. ini hanya sekadar tafsiran. don't take serius!





Kalau anda dilahirkan pada 1hb, 10hb, 19hb, 28hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.
no.1
Anda sangat cerdik, jujur, lucu, degil, rajin, terus-terang, cemburu dalam asas pertandingan, baik hati, peramah dan autoriti. Anda ingin mendahului dalam apa jua keadaan. Anda seorang yang berdikari, berkeyakinan dan tidak pernah berada di bawah pimpinan orang lain. Anda akan bercinta dalam usia yang muda tapi akan berkahwin pada usia yang matang. Anda tidak suka akan orang yang bertentangan pendapat dengan anda. Malah anda juga menyimpan dendam dengan orang yang bersalah dengan anda. Anda seorang yang kuat belanja. Pada masa hadapan anda adalah professional dalam kerjaya yang anda ceburi. Namun terdapat juga orang yang kecil hati dengan pencapaian anda. Anda mempunyai keluarga yang bahagia. Pasangan ideal anda adalah no.4, 6, 8.


Kalau anda dilahirkan pada 2hb, 11hb, 20hb, 29hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.
no.2
Tak kira apa pun, anda akan disukai oleh semua orang kerana anda berperanankan Bulan dan semua orang suka akan bulan. Em…bagus! Anda suka bermimpi siang. Anda kurang berkeyakinan terhadap diri sendiri. Jadi and perlu membuat perubahan ke atas hidup anda. Anda adalah seorang yang sukar diramal kerana anda membuat perubahan berdasarkan masa dan keadaan. Anda juga seorang yang mementingkan diri sendiri tetapi and mempunyai bakat dalam muzikal, seni dan komunikasi lisan.. Sikap anda seperti bulan yang datang keredupan dan pudar jadi semua orang boleh mengetahui perubahan anda. Anda boleh menjadi Mahatma Gandhi yang kedua kerana cinta akan keamanan. Anda juga seorang yang bertanggungjawab dalam keluarga. Pasangan ideal anda adalah no.2, 5, 9.

Kalau anda dilahirkan pada 3hb, 12hb, 21hb, 30hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.
no.3
Anda adalah seorang yang berhati keras, pentingkan diri sendiri, kuat agama dan suka untuk mempertingkatkan kehidupan sendiri. Anda mempunyai masalah keluarga dan anda dapat mengharungi dengan kesabaran anda. Anda sangat pandai bercakap, wajah yang cantik, jadi ke mana saja anda pergi anda akan dapat apa yang anda inginkan. Daripada hari lahir anda, anda perlu berkerja keras untuk berjaya. Anda juga seorang yang menghormati orang yang lebih tua daripada anda. Bukannya senang nak menjalinkan hubungan sama ada percintaan, kekeluargaan atau persahabatan. Sekiranya anda suka akan sikap seseorang itu, maka hubungan itu akan berpanjangan. Anda suka akan kebebasan, pencipta di mana ada anda akan membawa harapan, kegembiraan dan keceriaan ke dunia ini. Pasangan ideal anda adalah no.6, 9.

Kalau anda dilahirkan pada 4hb, 13hb, 22hb, 31hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.
no.4

Anda adalah seorang yang amat degil dan rajin. Mungkin anda akan menjauhkan orang lain daripada anda kerana kata-kata anda. Anda seorang yang bertimbang rasa akan masalah orang lain. Anda berbakat dalam penyelidikan dan seni. Anda akan membantu ahli keluarga atau kawan-kawan yang menghadapi masalah tanpa berfikir panjang.. Anda kena berhati-hati dengan orang sekeliling anda kerana mereka mungkin akan mempergunakan anda. Kawan-kawan anda akan menghabiskan masa dan wang ringgit anda dan selepas itu menjauhi daripada anda apabila anda dah tak ada nilai buat mereka lagi. Walau bagaimanapun anda tetap seorang yang sabar dan tegas. Pasangan ideal anda adalah no.1, 8.

Kalau anda dilahirkan pada 5hb, 14hb, 23hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.
no.5
Anda sangat popular dalam komuniti. Anda boleh menyelesaikan sesuatu perkara hanya secara lisan. Anda mempunyai akal fikiran dalam menjalani perniagaan. Namun anda terlalu terburu-buru. Anda adalah seorang yang kelakar di kalangan kawan-kawan dan ahli keluarga. Kawan-kawan dan ahli keluarga anda juga akan minta bantuan anda apabila mereka memerlukan bantuan. Anda bukan seorang yang setia dalam hubungan percintaan. Anda suka perubahan dan kebebasan. Anda mempunyai ciri-ciri seorang pengembara dan ahli silap mata. Anda mempelajari hidup melalui pengalaman. Pasangan ideal anda adalah no.1 , 2, 9.

Kalau anda dilahirkan pada 6hb, 15hb, 24hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.
no.6
Anda dilahirkan untuk menikmati hidup ini. Anda tidak pedulikan apa-apa perkara dan hanya ingin berseronok dalam hidup anda saja. Anda sangat pandai dalam pelajaran dan pengurusan perniagaan. Anda seorang genius, baik hati (tapi hanya orang yang beranggapan anda orang baik), mempunyai paras rupa yang cantik atau kacak. Semua benda yang baik akan datang pada anda. Anda mengambil berat ke atas ahli keluarga dan kawan-kawan anda. Pada pandangan mereka, anda adalah seorang yang murah hati, peramah, adil saksama dan mempunyai penilaian yang tajam. Pasangan ideal anda adalah no.1, 3, 9.

Kalau anda dilahirkan pada 7hb, 16hb, 25hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.
no.7
Anda mempunyai daya tarikan kepada sesiapa saja. Anda adalah seorang yang realistik, yakin, gembira dan merupakan seorang yang genius dalam bidang pendidikan, muzik, seni dan nyanyian. Anda mempunyai masalah sikap iaitu panas baran. Namun demikian, anda banyak melakukan pengorbanan untuk keluarga. Anda meletakkan keluarga di tempat yang amat tinggi sekali sehingga kadang-kadang mengabaikan kebahagian diri sendiri. Anda telah dilahirkan untuk memberi sumbangan kepada dunia ini. Jadi anda seorang yang bagus dan seorang yang amat gembira. Pasangan ideal anda adalah no..2.

Kalau anda dilahirkan pada 8hb, 17hb, 26hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.
no.8
Anda mempunyai personaliti yang sangat kuat jadi tak ada orang yang memahami anda. Kepakaran anda hanyalah menuding jari pada sesuatu benda. Anda juga mengalami pelbagai dugaan dalam hidup. Semua masalah ini telah menjadikan anda lebih kuat dan tabah.. Anda memperjuangkan keadilan. Kebanyakan masa anda telah dihabiskan bersama-sama dengan kawan-kawan. Anda seorang yang disiplin dalam hidup, tidak putus asa dan berani. Faktor-faktor ini telah membawa anda ke puncak kejayaan. Anda juga adalah seorang ahli pasukan, keluarga dan pejuang yang sangat bagus. Pasangan ideal anda adalah no.1, 4.

Kalau anda dilahirkan pada 9hb, 18hb, 27hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.
no.9
Anda adalah seorang yang sangat tabah dari segi fizikal dan juga mental. Anda mempunyai penilaian yang sangat tajam. Anda juga adalah seorang yang sangat dihormati dalam komuniti. Anda adalah orang yang boleh menerima cabaran dan berjaya dalam apa jua yang anda buat. Pada usia yang muda anda selalu bertentangan dengan ibu bapa anda. Tapi apabila usia anda telah semakin meningkat anda adalah seorang anak yang taat dan hormati mereka. Anda sesuai menceburi bigan kejuruteraan atau perbankan kerana orang lain percaya dan yakin akan anda. Anda merupakan model teladan kepada orang lain. Pasangan ideal anda adalah no. 3, 5, 6.

Kecantikan lelaki, kegagahan wanita.




Kecantikan Lelaki
Kecantikan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal tetapi pada murni rohani.
Lelaki yang cantik,adalah:-
1) Lelaki yang mampu mengalirkan airmata untuk ingatan
2) Lelaki yang sedia menerima segala teguran
3) Lelaki yang memberi madu,setelah menerima racun,
4) Lelaki yang tenang dan lapang dada
5) Lelaki yang baik sangka
6) Lelaki yang tak pernah putus asa
Kecantikan lelaki berdiri di atas kemuliaan hati.Seluruh kecantikan yang ada pada Muhammad adalah kecantikan yang sempurna seorang lelaki.

Kegagahan Wanita
Kegagahan seorang wanita bukan kepada pejal otot badan,tetapi pada kekuatan perasaan. 
Perempuan yang gagah,adalah:-
1) Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan
2) Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan
3) Perempuan yang tabah menangung kerinduan setelah ditinggalkan
4) Perempuan yang tidak meminta-minta agar di penuhi segala keinginan
Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman.Seluruh kegagahan yang ada pada Khadijah adalah kegagahan sempurna bagi seorang perempuan.

*ya. saye tahu. ciri2 ni semua saye xde. especially yg nombor 4. saya adalah seorang yg sgt susah berubah. saye hanye mampu berusaha. dan saya harap. saya akan. huhu~

kelopak mawar yang jatuh.

kata orang. bunga ros sangat sensitif. kerana aku seorang wanita. tapi..,


saban hari. acap kali. ye. perasaan saye mudah terguris. hati saye mudah menangis. saye adalah seorang perempuan yg sgt sensitif. 
ibarat bunga ros, menjaganya amat mudah jika kita benar-benar memahami keperluannya, tapi, menyakitinya juga amat mudah jika kita terlepas pandang. 

tak semua benda adalah perfect. mungkin, diri ini hanya mengharap yg terbaik drnya. mungkin juga sebb saye seorang yg mengade-ngade. or, most common word tyme fighting, perempuan lain x mcm tu pun. couple lain okay je.

mungkin, bagi lelaki, asal la fikiran wanita ni x sesempoi dorang. benda ni simple je kot. xyah nak pikir-pikir panjang. ni x.. banyak sgt mende nak kene buat semate-mate nak jaga hati wanita. takkan nak kene berlakon depan wanita.
ye..benda ni simple. tp. bg saye. benda ni complicated. lain katanya. lain jugalah balas ku. persefahaman itu penting. tapi. mungkin diri susah untuk dimengerti. mungkin juga, diri ini susah untuk memahami. 
dipuncak kemarahan, diluar kesabaran, terjadilah pergaduhan. kata orang, couple who fight the most, will last longer. sebagai tanda perhatian, wujudlah perbalahan. 

Air mata adalah sumber kekuatan seorang wanita
bagi aku, air mata teman paling setia
kadangkala, kehadirannya tidak ku pinta, namun, ia sering meruntun jiwa
aku memerlukan seseorang yang mampu menyeka air mata dari terus membasahi pipi ini.
sekaligus menjadi pelangi yang memberi sinar pada diri ku. meneguhkan hatiku dan mencipta setulus keyakinan buatku. agar aku, tidak terus hanyut dlm air mata ciptaanku sendiri.

Dipetik dari buku “Kaca-Kaca Berdebu”
“Hati wanita ibarat kaca yang berdebu. Bila dibersihkan terlalu keras, kaca akan pecah berantakan. Jika diusap terlalu lembut, kaca akan bertambah kotor. Wanita mudah mengalirkan air mata jika hatinya terluka. Namun tak ada yang dapat melebihi keindahan dan keagungan seorang wanita yang tampil sesuai fitrahnya. Kasih sayangnya, pesona pribadinya, dan kelembutannya benar-benar tak ada duanya.”

* sesungguhnya, aku mengharapkan yang terbaik darimu Allah..

*teks ditulis semase emosi kurang stabil.
*tidak merujuk kpd sesiapa. hanya sekadar coretan hati belaian jiwa.

Wednesday, April 21, 2010

sanoa~

Ucapkanlah

Kadangkala aku rasa ingin luahkan segalanya
Rahsia yang tersimpan di dada sekian lama
Namun kelu terus membisu menatap wajahmu
Daku malu tapi tak mahu kehilanganmu

Ucapkanlah cinta
Ucapkan ku saja yang kau perlu setiap waktu
Sepanjang hayatmu
Ucapkan kau rindu
Daku yang kau mahu
Yang kau cari telah kau temui
Ku tidak tertahan lagi untuk ku mengaku cintamu

Dan kadangkala kita hanya sedar keindahannya
Apabila ia sudah tiada di depan mata
Tidak rela kulepaskan satu-satunya insan
Yang berikan ku segala makna kehidupan

Andai daku kau terima lebih dari teman biasa
Daku kan setia tak kubenarkan kau berairmata
Andai kau terima cintaku
Daku kan belaikan tanganmu
Di penghujung waktu kau dan aku di dunia


Tuesday, April 20, 2010

sekuntum rosas tranquila?


*mcm best ye lagu ini. especially ve yg nyanyi. ='] *

Sunday, April 18, 2010

exam? come here baby.. alolololo~~

tsk2.. kali ni entry pasal exam.. saye takot. mudah2 an Allah membantu sahye. 
*sorry kpd semua*
*doakan saye mudah jawab ye :) * 
*al d best buat semua yg sdg dan bakal menghdp peperiksaan.*

mode: exam + takut + nervous + excited + lapa~~~~~~~~

Saturday, April 17, 2010

mari bertanye soalan.. yey! formspring~

haha.. cik siti hazimah telah meng-influence sahye join mende nih..
so.. kat sini. dye cam ley tanye2 soalan.. lau sesape ade soklan nak tanye i tuh.. come here bebeh~ haha
xoxo

my link:  http://www.formspring.me/shazida

*drop me a question. insyaALLAH, i'll reply :)

adam & afiq asyraf~

wah?? menarik..  teros update pasal budak dua org nih.. ye.. sahye sgt rindu mereka.. mcm da lame je x balik.. dah besa panjang dah anak2 dua org nih...
*baru2 ni abah send gamba dorang.. tacing r.. rindu kamu!!!!*

latest pictures!


adam (3thn) yg nga tgk astro ceria. (tv tu mmg dye punyer pon. so, lau korg tukar.. gado r jawabnyer.. haha.. kecik2 dah pandai..)

 *abby yg dah botak. ++ smkn kurus sbb baru2 ni dye masok
hospt. disease berkaitan gn paru2.. isk2~


 pictures dahulu-kala

i miss him! <3
kasih seorang abang yg garang tp lovely :)

si comel yg suke senyum~~


oh! saye suke gamba ini.. my dearie abby sgt cool.. pakaikan speck pon relax je~


& this! saye berbakat! yey! boleh kawen! haha

ciri-ciri lelaki pilihan..

just now. as a blog walking. aku terjumpe la satu blog ni yg bg ciri2 lelaki pilihan.. so. kat sini just nak share jugak lah..

Ciri-ciri lelaki tampan:
  • Popular di kolej/ di tempat kerja
  • Sering jadi buruan si gadis atau lelaki 'sesuatu'
  • Punya tubuh badan yg tegap
  • Gemarkan aktiviti riadah dan muzik
Ciri-ciri lelaki kaya-raya:
  • Gemarkan barangan yg berjenama
  • Pilihan tempatnya lepak juga mewah dan eksklusif
  • Moden dan sofistikated, seiring dgn gaya hidupnya
Ciri-ciri lelaki berilmu:
  • Lebih suka memerhati sebelum melemparkan pandangan
  • Bijak dan sering mendapat tempat dlm kuliah/ di tempat kerja
  • Rajin dan tidak gemar gadis yg suka berfoya-foya tidak kira masa
Ciri-ciri lelaki family guy:
  • Lebih suka menghabiskan masa di rumah dari berpeleseran
  • Sukakan kanak-kanak
  • Menyukai gadis yg bersifat keibuan dan penyayang
Ciri-ciri lelaki romantik:
  • Pandai memujuk pasangan
  • Sedikit emosi di dalam menjalinkan hubungan percintaan
  • Menggemari lagu2 yg berentak perlahan seperti Jazz, irama klasikal dan RnB
haa~ mungkin agak terperasan ye ciri2 lelaki romantik tu di bold len sket.. bg saye. stp wanita mengidamkan lelaki romantik. tak terkecuali adalah sahye.  so, kasi bold sket ciri2 lelaki romantik yg patot ade dlm jejaka yg nak kawen gn sahye eh?? [incek afiq take note! haha]

 -tapi. rase mcm x cukup je. so. meh nak tambah.

*saye sgt sensitif. so. slalu2 care supaye heart accident x berlaku.
*suke nanges. so. jgn r bg saye nanges sebb incek ye.
*slalu ckp mende yg dye nak ulang2.. so. kalau xnak belikan ke. lambat lg nak belikan ke. denga je sahye merepek
*sahye sgt suke menyibok. so, incek kene kol, mcg stp kali nk g mane2. (toilet tuh tayah ah ngade2 nak btaw gak stp kali g)
*dah taw saye majok. kol jela cepat2. jgn sampai 1 saat hold pon. (kalau tataw pon kol jela)
*lagik.. malas lah dah nak membebel. yg ptg. incek romantik la sket ye.. 
[mcm spesel entry utk incek je sebnanye.. haha]

Thursday, April 15, 2010

virus and cytotoxic T cell.. CD8*

yey! hari ni sahye xde mood stady lagik! *clap3*

bangun2 je terkejot, sebab mak kol.. then ckp gn abby cutie mutie.. so, mood stady pon dtg berbunge2 ibarat gugurnye bunge sakura kat jepun tuh..

tapi.. heart accident occur. menjadikan sahye semakin tiade mood stady.. oh!! exam.. lambat lah lagi.. kalau lah boleh tunda.. isk2..

tibe2. sumthg cross in my mind. agak2. boleh tak kalau saye cipta virus.. virus yg boleh inhibit heart feelings? so that. i dont have 2 worry abt my feelings anymore. ~ whoot~ ade sape2 nak jadi lab partner?? hoh0h..

J'aime ma mère

-kasih seorang ibu.-

sahyang gile kat bunda. kejut aku jam 3.28 pagi semate-mate nak suro wat solat tahajud lepas tu stady.
beliau sanggup bangun pagi2 buta demi aku.

tsk2. insap sekejap.

*bunda. i.l.o.V.e.u.v.E.r.y.M.u.C.H.

*insyaAllah. sahye akan berusaha sehabes mungkin demi mu bunda*

Wednesday, April 14, 2010

Kotak Hati -Hujan-

Tak usah kau terangkan ku tahu
potret wajahmu di setiap penjuru
curahkan deritamu padaku
biarku rasa apa yang kau lalu

Terang terang
bersama rasa sayang
ku biarkan kau terbang
terang terang
sudut kecil ku isi
untuk senyuman mu lagi

Berbaring renung kita ke bulan
lagu yang ku tulis ku nyanyikan
lagu cinta tentang kita berdua
yang kan kita kenangi hingga tiba masa

Terang terang
bersama rasa sayang
ku biarkan kau terbang
terang terang
sudut kecil ku isi
untuk senyuman mu lagi

Mimpi mimpi
yang tak kembali
aku janji
janji takkan pergi

Tak usah kau terangkan ku tahu
potret wajahmu di setiap penjuru
curahkan deritamu padaku
biarku rasa apa yang kau lalu

Terang terang
bersama rasa sayang
ku biarkan kau terbang
terang terang
sudut kecil ku isi
untuk senyuman mu lagi

Mimpi mimpi
yang tak kembali
aku janji
janji takkan pergi

ke-t.e.r.h.a.r.u.-an ;)*

a minutes ago..

totally. sahye sangat terharu!
ade org praktis gitar depan sahye tuh.. through webcam.. nyanyi lagu kat blog ni.. haha
thanks syg..
and, again. sahye sgt terharu. rase nak nanges. i.l.o.V.e.y.0.u

-ily'ism-


**terpakse tukar lagu** haha

asal sume org jeles gn lagu trouble is friend aku nih.. haha
yela2.. aku tuka.. ;B
kite hayati lagu baru nih same2 ye anak2.. (ter0s tido...zzzzZZZZZZzzzzZZzzz)

*additional note: nabila..law lagu b4 dis ko tido, lagu ni amacam??.. haha*

ye. saye rase itu sekarang..

kalau aku setady awal2 dulu mesty ley jwb 5 kuiz + 2 test immune dulu2 tuh. True & False je kot. dr exam nih, ESSAY kot?? huwaa~~ dah la carry mark byk..                  

                                            *cry3**

Tuesday, April 13, 2010

kehadapan. kekanan.

sahye 
     minta
          maaf~

*hayati bersama*

final exam oh~


ye. saye taw. dah agak lambat.. mane mood stady ni..
ye. saye taw.. semua org risau sahye x start stady lagi..
kesimpulan. = jgn ditunggu mo0d itu.. yg penting, BERUSAHA!!!!

"One person with a belief is equal to 99 who have only interest. Dearie shazida, it's ok if u r not interested in microb, but, believe it, u shud try. :) Today's preparation determines tomorrow's achievement."

*sahye syg mak abah abg angah*
*sahye syg afiq fazli*
*sahye syg diri sahye*
*sahye syg semua*




*bayek. sahye start stady skarang*

tag polymerase yg ditujukan khas buat cik zazoo, suehyla, jimah, aimi, & semua follower blog ku ini.. haha~

RULES:
1. The rules of the game get posted at the beginning.
2. Each player answers the questions about themselves.
3. At the end of the post the player then tags 5 people and posts their names, then goes to their blogs and leaves a comment, letting them know they got tagged and to ask them to play and read your blog.
Name: Kama Azida bte Kamarulzaman

Sisters: None

Brothers: 2

Shoe size: 5.. tp, lau kasut cinderella, ape2 size pun muat jew :B

Height: 159 (bmi= normal ye.. hoh0~)

Where do you live: AU3, Key Ell

Favourite drinks: 100 plus.. (wajib bg seorg atlet.. ohoh)

Favourite breakfast: chocolate alien, big apple. (1st customer stp hari :] )

Have you ever been on a plane: isk.. asek di tunda je.. anyone? jom? bandung? shopping? haha

Swam in the ocean: of cos.. ko-k saye A+

Fallen asleep in school:  x2.. pelajar dekan x wat camneyh.. haha.. (amin. minx2 dekan sem ni.)

Broken someone's heart: always! dulu la.. tyme muda2 dulu.. skang x dah. insap... (sebb terase sendiri.. its hurt beb.. isk2..)

Fell off your chair: nope!

Sat by the phone all night waiting for someone to call: will always.. until now. but i know. it will't happen.

Saved e-mails: important things

What is your room like: same jwpn cam kak rumet... (mcm bilik org laen gak..ade pintu,tgkap, katil dsb..hoho~)

What's right beside you: mini cooper? oh gouchie!! haha (ni betul taw. tp, model je la. sob2)

What is the last thing you ate: seoul garden? pergh.. i baru balik dr korea, u~

Ever had Chicken pox: of cos! dan parut itu masih kekal di btg hidungku.. tsk2

Sore throat: nope. but now infected by rhinovirus? *angguk3*

Stitches: ouch~ tidak2.. sahye anak yg bayek .. :)

Do you believe in love at first sight: totally not! dusta semate2.. huhu

Like picnics:  woo.. mesty ah..besh giler!! kengkawan? bile nak picnic lagik??

Who was the last person you danced with: fakir? tarian cha2.  lam cite pisau cukur tuh. ala u'olls. :B

Last made you smile:a few seconds ago. oleh abby (afiq asyraf si bintang hati), a few minutes ago oleh afiq fazli (si bintang kejora.. haha)

You last yelled : x hingat. tp mase nampak lipas..eheheh

Talk to someone you like: wajib!!! tp, tengku ni salu bz.. so, jarang la dpt ckp.. haha

Kissed anyone:  wah! (soalan mencabar! lg susah dr soklan dr uyub ni.. haha)

Get sick: sihat alhamdulillah. immune system? keep working bebeh~

Talked to an ex: hum??? -sdg berfikir- (mungkin berharap)

Miss someone: *angguk3*

Eat: whoot~ da lunch ke? ngatkan baru je masuk bf.. (sdg menanty. mane dayang2 ni? haha)

Best feeling in the world: broken heart? best ape.. ingat senang ke nak jadi t'gemok..

Do you sleep with stuffed animals: oh dearie.. meh2..

What's under your bed:  lipas? labah2? euw~ haha.. (jwpn sebenar= kotak utk simpan brg dlm stor)

Who do you really hate : oh.. saye seorang penyayang.. :))

What time is it now: 1.50pm

RANDOM...
Q: Is there a person who is on your mind right now: spesifically, inche afiq fazli. 
Q: Do you have any siblings: lah? dah kate ade abg kat atas td.. adoi~
Q: Do you want children : mestilah. nanty, suami sahye kawen len..(sob2.)
Q: Do you smile often: always~ :))
Q: Do you like your hand-writing: oh pasti! haha
Q: Are your toenails painted: huh? tidak!
Q: Whose bed other than yours would you rather sleep in: jwpn kak rumet.. tido katil sendiri diam2 sudahh! haha
Q: What colour shirt are you wearing: baby blue. oh sweetie~
Q: What were you doing at 7:00pm yesterday : bentang sejadah? (alhamdulillah.. muslimah solehah)
Q: I can't wait till: i am a QUEEN!!!
Q: When did you cry last: isk~ sejam yg lepas? ptg nih. to release lysozyme, it'l break peptidoglycan & kill bacteria (immunologist sdg berkate2..)
Q: Are you a friendly person: absolutely yes!
Q: Do you have any pets: wooah~ biawak fajar di kire pet x? ahah~
Q: Where is the person you have feelings for right now? USM KAMPUS KEJURUTERAAN. BILE NAK DTG? SOB3~
Q: Did the last person you held hands with mean anything to you now? aiyarkk~ (jwpn kak rumet lagik.. haha)

Have you ever crawled through a window? tidak2.. sahye anak yg bayek~

Can you handle the truth? insyaALLAH

Are you too forgiving? totally. tooooooooooooooo.....

Are you closer to your mother or father? opkos both.. bunda, ayahanda. muah3~

Who was the last person you cried in front of? bantal wangi.. (kire org ah tu.. tido same2..)

How many people can you say you've really loved? infinity. ahah~

Do you eat healthy? fast food twice a week? insyaALLAH sehat.. amin.

Do you still have pictures of you & your ex? aiyarkk~ soklan final exam.. haha

Have you ever cried because of something someone said to you? terbalik kot? dan sahye rase sgt2 bersalah sampai nanges2. huhu..

How often do you go to church? never! oh.. never!

If you're having a bad day, who are you most likely to go to? salah soklan nih.. patutnyer.. where.. haha.. (katil dan tido jugak~) bangun.. pastuh baru tepon bunda..

Are you loud or quiet most of the time?  friendly tuh di kire ape ekh? hum~~ 

Are you confident? over~ (ini menjadi satu masalah yg sahngat besar. OMG~)

5 things I was doing 10 years ago..
1- pengawas ke?
2- pelajar cemerlang?? kalaulah.. ahah~
3- byk men?? x2.. sahye anak yg bek..
4- sentiasa ekot abah g mane2..
5- nak adik very much! huu.. -skrg baru terpk.. naseb bek sahye xde adik-

5 things on my to-do list today
1- makan
2- tido
3- kol PM (oh.. bz nyer sahye)
4- makan lagik?
5- Stady (last skalik.. haha..exam2..)

5 snacks I enjoy
1- mars choc..(dikire snack ke?)
2- snickers, cadbury choc
3- wise
4- mister potato
5- dentyne. (sile lihat gigi masing2..)

5 things I would do if I were a billionaire
1- bwk family pegi haji. (penting ni.. t/jwb umat Islam) dan buat amal jariah
2- beli mini cooper, bungalow, tanah. (ini penting!)
3- SHOPPING!!!!!! oh. sahye seorg shopaholic.. :))
4- melancong.. (1st place; kyoto, jepun)
5- kahwen?? (oh~ bile dah sampai seru)

5 of my bad habits
1- T
2- I
3- D  
4- O
5- TIDO dan tido lagik.. (sahye sgt suke tido)

5 places I have lived in
1- AU3
2- KMPk
3- USM, Penang
4- Kyoto. Jepun (oh gouchie!)
5- Tokyo, Jepun (haha~)

5 jobs I've had
1- cashier kat McD Setiawangsa
2- Receptionist kat PERKASA english centre
3- babysitter kat rumah (abby lovely.. mish u!!!!)
4- ratu cantik
5- student sepenoh mase asek tido.

5 people i tagged
1- siti zulaikha (ngah pulun exam)
2- suhaila (blogger baru)
3- siti hazimah (sdg x sehat)
4- nurul aimi (tga melepak kat umah.. oh, heaven!)
5- follower2 i... (haha.. meh kite pakat jawab exam ni ye anak2.)
***kate2 terakhir: lah? dah abes rupe nyer? ngat ade lagik.. huhu.. ini hanyelah suke2 je ye.. jgn amek pusing sgt.. kpd yg mengetag, akak rumet.. oh, sahye dah meng-skip immune notes demi ini.. haha.. kpd yg ditag, lau ade mase.. buat keyh?? :)) ***

Monday, April 12, 2010

melodrama mu membuat hati aku terkesima~


"We come to love not by finding a perfect person, but by learning to see an imperfect person perfectly"

 


 “A boy is a magical creature, you can lock him out of your workshop, but you can’t lock him out of your heart. You can get him out of your study, but you can’t get him out of your mind.”



dearest chikenafiq mohd afiq fazli,
*i just drop here  2 say that i.l.o.v.e.u.s.o.m.u.c.h 
*sihle setahdy elok2.. kamu kene sara sahye nanty. ;p
* al d best in ur final exam.
*May Allah bless both of us + our relationship. 

p/s: puhlease. puhlease.. puhlease.. men la gitar utk sahye.. haha xp 




tak ku duga (misha omar ft saiful)
Tak pernah ku duga satu saat jatuh cinta
Pada saat suramku menyapa di hatiku
Mungkinkah masih ada, oh cinta indah buatku
Sedangkan sepi menemaniku

Buanglah sepimu menjadi sekuntum rindu
Aku akan mengisi ruang hatimu kasih
Cinta ini buatmu
Hati ini buatmu
Di sini ada cinta buatmu

Ku cinta kamu, ku sayang kamu
Untuk selama-lamanya di hatiku

Menyayangimu...mencintaimu

Benarkah ini kasih
Kebahagiaan kita miliki
Oh....oh...

Pintaku padamu jujurlah oh ke akhirnya
Agar asmara kekal abadi dalam hati

Kekasih ku berjanji
Menemanimu nanti
Demi cinta indah ini kasih

Aku hanya mampu berdoa
Takdir ini buat kita
 
Menuju bahagia
Kita miliki cinta... 

entry spesel buat siti hazimah



kehadapan dan kekanan. siti hazimah..

*semoga cepat sembuh
*jgn stress + tensen2
*jg diri baek2
*mkn obat
*stady elok2.
*may Allah bless us and our relationship

YOU'RE NEVER ALONE

You're never alone, I'm always near,
When your troubled, down or blue.
All you have to do is call me,
I'm always here for you. 

It doesn't matter where I'm at,
It doesn't matter when.
When you need someone to talk to,
I'm here to be your friend.
If you need someone to hold your hand,
or a hug to say I care.
If you need a shoulder to cry on,
for you I will be there. 

So never think you are a burden,
when the weight gets to be to much.
You might find if look hard enough,
a good friend could be the right touch. 

You're never alone, I'm always here,
through the good times and the bad.
I'm always here to be your friend,
I don't like to see you sad.