Wednesday, March 06, 2013

degup jantung itu.

Assalammualaikum.

Sebelum kita mulakan topik pada hari ini, meh tgk gamba bawah ni meh :)


Bila saya stress. saya makan. bila saya x stress pun. saya makan. acane tuh? mcm mane la badan x naik. ISK.

Tadi. dari petang tadi. hati aku berdebar tau. berdebar sangat. macam. ada something will happen.
Dari dulu lagi kelebihan aku instinct aku mesti tepat. I know. semething will happen. and i know. because of what.

So, balik je dari keje. aku skype dgn cik bf. tentang sesuatu. yg mana. aku deny. yg mungkin penyebab kenapa hati aku berdebar. and yes. suddenly. sesuatu came out. cik bf betul kot? lepas je aku dpt tau pasal tu. rasa itu hilang.

Oh...
Perasaan tu sebenarnya masih ada rupanya. Kata hati itu masih tepat juga. sejauh mana aku menolak. sejauh mana aku cuba melupakan. sejauh mana aku melarikan diri. Getar hati itu masih ada.

Melepaskan bukan bererti menyerah. Bagi aku, melepaskan bererti. memberi peluang. Tapi.. Bergantung kepada seseorang itu dan terpulang kepada cara dia mentafsir. Dan aku sebenarnya. masih memberi peluang kepada diri aku. Untuk fit dalam any situation that will happen. Tapi.... lepas apa yg berlaku untuk hari ni. atas apa yang aku tau secara dasarnya. Mungkin... aku patut berhenti memberi peluang. sepertimana. yang patut aku lakukan. 5 tahun yang lalu.

I'm just too happy with my life. Everything's fit to situation accordingly. before..
I........
supposedly. Stop taking part in any ways that involve you.
so that my tears wouldn't come again. my heart will beeps smoothly. and our memory will fade.

Mak : Carilah calon..
..... and i was like...Mak..? i dnt have any interest. Cukuplah hati ini terluka.
Mak : Mak bukan apa. Umur da makin meningkat.
.... Takpelah Mak? kalau x kawen nanti. boleh la kite fokus jaga mak dgn abah betul2 <3
Mak : Nanti.. dah berusia. baru la ko faham apa yg mak cakap.
.... Mak nak kata dah tua xde sape nak jaga kite ke? Akim kan ada?
Mak : *sigh*

seriously. aku x bermaksud. but. i better put it kepada titik noktah. for the moment. as i need to see. the flow. on how i'll design my future. since. apa yg aku plan. x menjadi. since. apa yang aku semai. tidak membuahkan hasil. i need time. i really need. a time. to recover from all this. no matter how many years. i just need a time. full stop.

Orang kata, sebelum kita mencintai orang lain, cintailah diri kita dahulu. kan? mungkin. aku terlalu mencintai orang lain lebih dari mencintai diri sendiri. lalu, Allah turunkan ujian-Nya, agar aku lebih mencintai diriku. lebih dari aku mencintai yang lain. agar aku lebih menghargai diriku. lebih dari aku menghargai orang lain.

Salah satu keputusan tersulit dalam cinta adalah ketika kamu harus memilih. samaada untuk bertahan. menyerah. terus memberi peluang.atau...  melepaskan.. yang mana membawa erti kata sebenar. benar-benar MELEPASKAN...

No comments: