Wednesday, January 30, 2013

abahtok :'(

Assalammualaikum..

Last month

situasi: otw to clinic

abahtok : korang nak bawak aku g mane nih??
kami : klinik la abahtok..
abahtok : haaaa?? aku xbawak kertas mengundi!!
kami :  *gelak-gelak kuat*

situasi: otw balik ke kl

me :  abahtok. salam..  nak balik daaa.
abahtok : aku ingat ko nak tido siniiiiiii *muke sedih*
me : *perasaan lain macam*

Last week

21.1.12. (3.00pm)

mak : azida... abahtok dah meninggal.. *nangis*
me : diammmmm. *nangis*

aku ingat lagi.
aku baru je jumpe abahtok akhir bulan dec. and betapa perasaan aku lain time tu.
and aku ingat lagi. mmg kami semua sedara mara decide nak balik 24th jan nak lepas rindu kat abahtok.
tp sayangnya. Allah menjemput beliau lebih awal.

aku ingat lg.
betapa pack nye hari aku time tu.
betapa stress nye aku dgn bos yg x memahami
betapa dorang sepatutnye sngt beruntung dpt staff mcm aku.

me :  s..... my grandpa passed away. i x dpt attend meeting selasa and wednesday. ill be on leave until next tuesday. anything before i balik? for the meetings?
s.... : oh. ok. you buat ni. buat ni. buat ni. buat ni. buat ni.

damn. disebabkan ni. aku sampai umah je da pukul bape. sampai kg apetah la kan. tunggu abang lg bagai. almost 12. isk.

and yes. yang bagusnya. semalam masuk keje.

me: z... cane meeting last week??
z.. : meeting ape?
me: meeting la? xde meeting ke???
z.. : oh... kak kama xde kitorg xbuat la.

damn.

flash back.
teringat balik semua rase nak nanges je skrg ni.
di saat genting. kami tiada disisinya. disaat nyawanya diambil.
sedih.

al-fatihah buat arwah abahtok. 1926 - 2013
terasa mcm dia still ada lagi je.
sepanjang last week duduk kampung. settle kan semua. seyes. terasa macam dia ada lagi.
dalam bilik tu.
duduk memerhatikan kami. seperti masa2 lalu.

semoga Allah mencucuri Rahmat ke atas roh allahyarham Jaafar bin Hussein.
semoga beliau ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman. di dalam syurga-Mu Ya Allah.

p/s: al-fatihah juga buat arwah maktok uda (adik abahtok) yang meninggal dunia pd 25.12.12, 27 hari sebelum arwah abahtok.

in memory

No comments: